Ondersteuning Ondersteuning bij sociaal-emotionele problemen
Groevenbeek ondersteunt leerlingen met sociaal-emotionele problemen. De intern begeleider helpt je bijvoorbeeld als je een specifieke ondersteuningsbehoefte hebt. De intern begeleider heeft veel kennis als het gaat om bijvoorbeeld leerlingen met een stoornis in het autistisch spectrum, ADD of ADHD. Deze kennis vertaalt hij/zij voor docenten naar een handelingsgerichte aanpak voor de mentoren, docenten en teamleiders.
Groevenbeek biedt ook Powercoaching
In 5-8 bijeenkomsten leren de leerlingen in een kleine groep om contact te maken met (een) ander(en) en de eigen grenzen beter aan te geven ten opzichte van anderen door middel van praktische oefeningen en gesprekken. Dit alles onder begeleiding van ervaren docenten.
Ouders kunnen met de mentor bespreken of hun zoon/dochter in aanmerking komt. De mentor neemt vervolgens contact op met de ondersteunginscoördinator om de leerling aan te melden. Na afloop zullen de ouders en de mentor op de hoogte worden gehouden van het verloop van de cursus.

Pluspunt
Leerlingen die een extra steuntje in de rug nodig hebben, specifieke vragen hebben of gewoon even rust zoeken, kunnen terecht in het Pluspunt. In deze speciale ruimte is in Ermelo altijd een coach aanwezig die de leerling helpt met zijn of haar hulpvraag. In Putten zijn er geen vaste pluspuntcoaches, maar kunnen leerlingen wel binnenlopen bij de coördinator remedial teaching, intern begeleider of de ondersteuningscoördinator. De leerlingen krijgen begeleiding bij het plannen en organiseren van het schoolwerk, kunnen even een time-out nemen en prikkelarm pauzeren of werken. In het Pluspunt vinden ook coachgesprekken plaats.
